OnlineMarketers

SEO venlig hjemmeside 2023

“Med over 56% af alt trafik på internettet fra søgemaskinerne, er en seo venlig hjemmeside et must”

Ønsker du flere konverteringer, eller at få større synlighed på internettet? Kan en seo venlig hjemmeside, være lige præcis det du mangler.

SEO venlig hjemmeside

Hvorfor er en SEO venlig hjemmeside vigtig?

Den største og med afstand bedste kilde, til trafik på internettet er søgemaskinerne. Ifølge de seneste studier, udgør de organiske søgeresultater fra søgemaskinerne, mere end 56% af den samlede trafik på internettet, hvoraf den største søgemaskine Google, modtager mere end 91% af denne trafik. Ved altid at have en seo venlig hjemmeside, sikrer du den bedst mulige chance, for din andel af denne trafik. 

Det at have en seo venlig hjemmeside, handler i stor grad altid om, at levere den bedst mulige oplevelse for dine besøgende. I gamle dage kunne du relativt nemt, opnå gode positioner, ved brugen af blackhat seo. I dag er det vigtigt du altid husker, at overholder alle retningslinjerne og med tiden vil søgemaskinerne, belønne dig med bedre placeringer. 

Der findes mange fordele ved en seo venlig hjemmeside, hvoraf nogle af dem er: 

  • Flere klik fra søgemaskinerne. 
  • Send det rigtige budskab 
  • Modtage flere henvendelser 
  • Kom i direkte kontakt med dine kunder 
  • indsaml værdifulde informationer 
  • øg effekten af alle dine nuværende tiltag af online markedsføring. 

4 Gode grunde til en SEO venlig hjemmeside

seo venlig hjemmeside ikon1

Indløs dit potentiale

Kom først på søgemaskinerne og slå dine konkurrenter

seo venlig hjemmeside ikon2

Øget troværdighed

Google styrker troværdigheden hos vores målgruppe

seo venlig hjemmeside ikon3

Bedre brugeroplevelse

Bedre kundeoplevelser giver flere tilbagenvende brugere.

seo venlig hjemmeside ikon4

Større vækst

Maksimer udbyttet af din online markedsføring

Hos Online-Marketers har vi over 10 års erfaring, i planlægningen og udførelsen af succesfulde SEO-kampagner.

Har du brug for hjælp til en SEO venlig hjemmeside, kan du kontakte os direkte på +45 41824796

Ønsker du i stedet, at lære mere om hvordan vi forbedre dine placeringer på søgemaskinen. Kan du læse vores guide længere nede, med 8 gode tips til en SEO venlig hjemmeside. 

8 Tips til en SEO venlig hjemmeside

Nedenunder finder du vores bud, på de vigtigste 8 seo tips til en seo venlig hjemmeside

Start med SEO analyse og strategisk plan

Står du og skal have en ny hjemmeside, eller have opdateret den nuværende. Skal du som det første altid, tage udgangspunkt i en strategisk udviklet seo plan og analyse. Ved at have et solidt teknisk seo fundament, sikrer du den størst mulige sandsynlighed for succes og dermed synlighed på søgemaskinerne.

Har du ikke arbejdet med seo eller markedsføring før, kan et seo specialiseret bureau hjælpe med, at sikre implementeringen af de mest effektive tiltag af online markedsføring.

Mange starter desværre først med en hjemmeside, hvorefter de begynder at overveje hvilke, tiltag af markedsføring de bør bruge. Ved ikke at have en strategisk plan for hjemmesiden udvikling, vil søgemaskiner som Google, helt per automatik begynde, at nedprioritere din hjemmeside. 

Har du ikke lavet en seo plan endnu? kan du med fordel læse vores guide til SEO-analyse. Hvis vi ønsker at blive fundet på Google, kræver vi giver søgemaskinerne incitamentet til, at vise netop din side.

Med en SEO-analyse kan du identificere potentielle gode kilder til trafik, muligheder eller glemte søgeord fra lokal SEO, som brugen af lokale bynavne, steder eller talemåder.

Sæt Virksomhedens budskab i fokus

Sæt virksomhedens budskab i fokus

I den digitaliserede verden, er din hjemmeside ofte den første og bedste chance til, at byde dine besøgende velkommen. Det kan derfor være en stor fordel, at bruge en eller flere strategisk placerede sektioner, der kan sætte dit budskab og information i fokus.  

En god metode til, at fastholde dine besøgendes interesse, er ved brugen af gode tekster og spændende grafik til dine produkter, tjenester eller ydelser. Ved at adskille dig fra dine konkurrenter, kan du give dine besøgende, en god grund til at vælge dig.  

En anden vigtig del af det, at formidle din virksomheds budskab. Handler i stor grad samtidig om, at fastholde dine besøgendes interesse og lede dem videre i processen. 

Et godt trick er derfor altid, at gøre navigationen og intuitiv som muligt. Ved at gøre det nemt at navigere, kan du øge du chancen for, brugeren bliver længere og foretager din ønskede handling. Husk altid at tilføje gode og let overskuelige menuer, links til de forskellige undersider og de mest populære sider. 

 

Grupper dine relaterede søgeord og målret dit indhold.

Grupper relaterede søgeord og målret indholdet.

Hvis du ønsker større synlighed digitalt og flere nye kunder. Findes der ingen bedre strategi, end nyt værdifuldt indhold for dine brugere. Ved at lave nyt og spændende indhold, kan du fastholde dine besøgendes interesse, og sende signaler til Google om, hjemmesiden er aktuel og fortjener bedre placeringer på søgemaskinerne. 

Selvom det kan virke simpelt, at implementere et par søgeord i de forskellige tekster. Bør du altid  fokusere på, at gruppere relaterede søgeord, så dine sider ikke kæmper indbyrdes for de samme søgeord. 

Vi har lavet nogle gode eksempler på, hvordan du kan gruppere de forskellige søgeord. Du kan læse mere om søgeord i vores guide til søgeordsanalyse, har du allerede styr på analysen, kan du med fordel læse mere om seo tekster. 

Efter de forskellige søgeord er grupperet, segmenteret og hensigten bag søgeordet passer til forespørgslen, er du klar til, at implementere de forskellige søgeord på de forskellige indholdssider.

Har du stadig tvivl om hvilke søgeord der egentlig passer til hvad, kan du med fordel altid tjekke søgeresultater Google selv foreslår. 

Brug longtail søgeord

Brug longtail søgeord

Når de kommer til søgeord, er de fleste desværre ikke så heldige, at være den eneste på markedet, der tilbyder et givent produkt eller service. Som en naturlig del, vil der altid være konkurrence for, at blive vist først på søgemaskinerne. 

En af de bedste måder, at få din hjemmeside placeret højere hurtigt, er ved brugen af longtail søgeord. Longtail søgeord er søgeord, der består af mere end 1 unikt ord. Du kan læse mere om longtail søgeord, i vores guide til søgeordsanalyse. 

En af ulemperne ved longtail søgninger, er ofte den begrænsede antal søgninger foretaget. Modsat er en af de største fordele ved longtail søgeord, at søgningen bliver mere specifik, relevansen af forespørgslen stiger, og konkurrencen bliver mindre. Sælger du eksempelvis Adidas bukser, og vælger du gerne vil rangere for søgeordet Adidas bukser. 

Vil konkurrencen være så stor, at din hjemmeside med stor sandsynlighed aldrig vil blive vist. Ved i stedet at fokusere på brugen af longtail variationer af søgeord som eksempelvis “Adidas bukser dame” “røde Adidas bukser” eller “Adidas bukser med knapper”, stiger sandsynligheden også for du kan indtage en af de øverste 10 placeringer. 

Har du en mindre eller ny virksomhed, kan det ofte være en stor fordel, at rangere for longtail søgeord. Ved at skabe gode resultater på de longtail søgeord, giver du søgemaskinerne incitament, til også at vise din hjemmeside for de store søgeord. 

Selvom nogle måske siger andet, kan du sammenligne søgemaskinerne med et forhold, desto bedre du plejer forholdet, jo større tiltro – kaldet autoritet har du. 

Optimer dine Title tags

Title tags skal fange de besøgendes nysgerrighed

pmærksomhed og interesse for din hjemmeside, er ved brugen af informative og spændende Title tags. Title tag hjælper søgemaskinen med, at forstå din hjemmeside, samtidig med det ofte, er det første dine kunder ser.   

En anden god metode til, at skabe større opmærksomhed til din hjemmeside, er ved altid at bruge lange titel beskrivelser. Ved at bruge lange beskrivelser, fylder dine søgeresultater mere og skubber derved konkurrenterne længere væk. 

En godt optimeret side titel, skal indeholde imellem 50-60 tegn og beskrive godt, hvad det de besøgende, kan forvente at finde på siden.   

Udover at være lange, skal et godt titeltag altid indeholde, det primære søgeord du ønsker siden skal rangere for. Mange vælger også at inkludere sit brandnavne, der hjælper til, at vækste dit brand eller virksomheds omdømme. 

Som tidligere nævnt, kan en side titel indeholde op til 60 tegn. Selvom søgemaskinen måske ikke altid viser den fulde titel, vil en lang titel skabe større opmærksomhed og dermed flere besøgende til din hjemmeside eller webshop. 

Mobil venligt responsivt design

Hold fokus på et mobil venligt webdesign

Før du starter med en seo venlig hjemmeside, er det vigtigt altid, at tænke på hjemmesidens mobil design først. Google der er verdens største søgemaskine, annoncerede d. 1 juli 2019, at deres søgemaskine i fremtiden først indeksere sider på mobilen. Skal du have en seo venlig hjemmeside, er det derfor et must, at hjemmesiden er hurtig på alle enheder.

Hvis først de besøgende vælger, at komme ind på din hjemmeside, er det din vigtigste og fornemmeste mission, at give brugeren den bedst oplevelse mulig.

Ved at give brugeren den bedste oplevelse, sender du yderligere positive signaler til Google, der alt sammen hjælper til bedre rangeringer. Med et fuldt responsivt webdesign, har du muligheden for, at tilpasse designet til de forskellige enheder og skærme. 

Godt nyt eller opdateret indhold til de værdifulde søgeord

Nyt indhold til de mest værdifulde søgeord

Hvis du ønsker at tiltrække mere trafik, kræver det også hjemmesiden er aktuel og værdig til trafikken. Ved altid at holde sidernes indhold opdateret, interessant og ikke mindst relevant, belønner søgemaskinerne din hjemmeside med bedre placeringer. 

Sælger du eksempelvis tøj, kunne relevant indhold handle om trends, informationer en størrelsesguide, nyheder om tøj og lign. Du kan læse mere om SEO tekster eller finde din næste SEO tekstforfatter 

Efter du har fået en god ide om, hvilke emner du kan eller vil skrive om, bør du altid foretage en søgeordsanalyse. Ved at lave en seo analyse for hver af dine sider, kan du identificere søgeord der kunne være relevante og også passe til indholdet. 

Efter at have fundet gode søgeord og fastslået hvilket type indhold de passer til. Kan du bedre målrette dit nye indhold, og besvare brugernes forespørgsel på den bedste mulige måde. Det at besvare forespørgslen bedst muligt, vil hjælpe dig et stort skridt nærmere en seo venlig hjemmeside. 

Reducer indlæsningstiden på din hjemmeside

Reducer indlæsningstiden på din hjemmeside

Hastigheden på din hjemmeside er muligvis det vigtigste, når det kommer til, at have en seo venlig hjemmeside. Ifølge verdens største søgemaskine Google, forlader over 53% af brugerne din hjemmeside igen, tager over 3 sekunder før den er klar til brug. 

Et andet spændende resultat af analysen var, at for hvert halve se und siden svarede hurtigere, steg konverteringsraten med over 10%. 

Nedenunder finder du en kort liste af opgaver, der kan forbedre din hjemmeside hastighed 

  • Ryd op i overflødig kode HTML / CSS / Java 
  • Anvend de nyeste teknikker 
  • Fjern overflødige scripts 
  • Anvend cache 
  • Optimer billeder 
  • Anvend en CDN 

Du kan læse mere om hastighedsoptimering. 

Scroll to Top